TPO komt tekort tegen Oisterwijk

Oisterwijk won eenvoudig in Moerdijk. TPO kwam dik tekort en mocht hun doelman danken dat het geen dubbele cijfers werd.

Oisterwijk moest voor het eerst in haar bestaan naar Moerdijk afreizen. Een pittoresk dorpje van slechts 1150 inwoners, gelegen aan het Hollands Diep. Daar moest de plaatselijke trots genaamd TPO worden bestreden, een club die vanaf haar oprichting in de onderste regionen van het amateurvoetbal bivakkeert. TPO wist in haar historie slecht één kampioenschap te behalen, in seizoen 1972-1973 werd een het luid bejubelde kampioenschap behaald na een 1-3 overwinning op VOV.

Dit seizoen presteren de Moerdijkers wisselend, twee keer werd gewonnen en vijf keer moest men met gebogen hoofd naar de kleedkamer. Oisterwijk wat fier aan kop staat, was het dus aan haar stand verplicht om de oranjehemden haar wil op te leggen.

De rood-witten begonnen dan ook vol overgave aan deze wedstrijd om de klus snel te klaren. Binnen vijf minuten lag de bal al achter de Moerdijker doelman. Centrale verdediger Mo Bouhoud kon vrij binnenkoppen maar knikte de bal tegen de lat, Bilel M’ Rabet was echter de scherpste in het doelgebied en schoot de rebound tegen de touwen, 0-1. Niet veel later leek de wedstrijd al beslist, Malvona Hade kon vrij aannemen aan de rand van het strafschopgebied, hij krulde de bal vervolgens fraai in de bovenhoek.

De aanhang van Oisterwijk is gewend dat topschutter Tonnie Kerkhof ook een duit in het zakje doet, de spits stelde het meegereisde publiek niet teleur. Hij stond aan het eind van een fraaie aanval en schoot de voorzet van Ronnie Reniers bij de tweede paal onberispelijk binnen. De ploeg van Faysal Bouhoud was nog aan het nagenieten van deze wel erg ruime voorsprong toe het al weer 1-3 stond. Cees Santbergen liet de gehele Oisterwijkse verdediging zijn hielen zien, hij schoot zijn achtste treffer van het seizoen knap achter de kansloze Ronald Robben.

Hierna was Oisterwijk het even kwijt en werd zonder iets noemenswaardigs de kleedkamer opgezocht. In het tweede bedrijf begon Oisterwijk hetzelfde als voor de thee. Na drie minuten kon de Moerdijkse doelman de bal weer uit het net vissen, Giovanni Bosse legde van ver aan en schoot de bal in de winkelhaak. Net als in de eerste helft drukte Oisterwijk direct door en wederom resulteerde dit in een snel doelpunt. Tonnie Kerkhof maakte zich knap vrij in het zestienmetergebied en schoof eenvoudig zijn achttiende van dit seizoen binnen, 1-5.Daarna was het prijsschieten voor de rood-witten, Oisterwijk creëerde kans na kans. De netten bleven echter stilhangen want het doel werd niet meer gevonden.

De punten gingen dus mee in de tas en Oisterwijk blijft de trotse koploper van de vijfde klasse C. Volgende week is Oisterwijk vrij maar wordt het toch een belangrijk weekend. Nummer twee Berkdijk neemt het in een thuiswedstrijd dan namelijk op tegen nummer drie DVVC. De week erop komt rode lantaarndrager OVV’67 uit Oosteind op bezoek.