Oisterwijk blijft koploper na zevenklapper

Oisterwijk blijft de trotse koploper na een zevenklapper tegen De Bocht ’80. De Oirschottenaren werden op een 7-0 nederlaag getrakteerd en blijven puntloos.

Elke week zal de tegenstander van de rood-witten gemotiveerder worden om de ploeg van Faysal Boudoud de eerste punten afhandig te maken. Deze week was het puntloze De Bocht ’80 de tegenstander van Oisterwijk. De mannen uit Oirschot bleven in het eerste half uur goed overeind en gaven goede weerstand. Oisterwijk beschikt echter over een levensgevaarlijke voorhoede met als grote troef de watervlugge centrumspits Tonnie Kerkhof. Deze was persoonlijk verantwoordelijk voor de 2-0 ruststand. Twee keer was hij de volledige verdediging te snel zodat de rood-witten met een comfortabele voorsprong de catacomben konden opzoeken. Bij het tweede doelpunt strandde Tonnie Kerkhof op de uitstekende Oirschotse doelman Edwin der Kinderen, echter de rebound ging via het hoofd van de spits toch in de touwen.

Na de thee schakelde Oisterwijk een paar tanden bij en De Bocht ’80 werd in een tijdbestek van twintig minuten compleet naar de gallemiezen gespeeld. De derde Oisterwijkse treffer werd gemaakt door Raiclen Nepomuceno die simpel binnen kon tikken. Daarna was het tijd voor de grote Tonnie Kerkhof show, in een tijdsbestek van acht minuten maakte hij een onvervalste zuivere hattrick. Twee keer was de spits de complete verdediging te snel af en kon hij de bal in een leeg doel schieten. De derde treffer was een kopbal uit een hele moeilijke hoek, maar ook deze belandde achter de verder fantastisch keepende Edwin der Kinderen. De arme doelman voorkwam met vele uitstekende reddingen dubbele cijfers, daar was het gehele Sportpark Den Donk het wel over eens. Het slotakkoord was vervolgens voor Daan van Dinter, de wekelijks uitblinkende vrije verdediger was mee opgestoomd en schoot de 7-0 onberispelijk tegen de netten.

Tussendoor pakte Raiclen Nepomuceno nog een onbegrijpelijke rode kaart, met een 3-0 voorsprong maakte hij een slaande beweging na een onschuldig ogend duel. De scheidsrechter kon niets anders doen dan de rode kaart tevoorschijn te toveren.

Oisterwijk blijft door deze ruime overwinning zonder puntverlies koploper, volgende week mogen de rood-witten op eigen sportpark tegen Gloria UC deze status gaan verdedigen. Dinsdag staat nog een vriendschappelijke thuiswedstrijd tegen het Bossche Wilhelmina op het programma. De aftrap zal dinsdag om 20:00 uur zijn.